S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.
Ok

Autá pre deti – z histórie až po súčasnú podobu

19.12.2021

Autá pre deti – z histórie až po súčasnú podobu

Zdá sa to byť neuveriteľné no základy pre autá pre deti vznikli už na začiatku 20.storočia. Spoločnosti na výrobu hračiek a automobilky začali predstavovať prvé šľapacie autíčka, ktoré vznikali ako verné kópie reálnych automobilov.

Autá pre deti ako remeslo

Keďže sa najskôr jednalo o remeselnú výrobu, tak sa cena týchto autíčok pohybovala dosť vysoko. Z toho dôvodu si šľapacie autíčko nemohol dovoliť hocikto.

V roku 1902 vznikol vo Francúzsku predchodca šľapacieho autíčka. Jednalo sa o drevené vozidlo pripomínajúce koč bez koní s dreveným telom, blatníkmi, brzdami, svetlami, volantom a dokonca aj klaksónom.

predchodca sľapacieho autíčka

Prvé firmy na výrobu detských autíčok

Autá pre deti sa začali vyrábať vo väčšom množstve okolo roku 1910, kedy začínali vznikať špecializované továrne, ktoré vyrábali čoraz reálnejšie modely sľapacích autíčok pre deti. Tieto autíčka mali šikmé čelné sklá, poznávacie značky, svetlá, blatníky, náhradné kolesá, nárazníky, klaksóny aj čalúnené sedadlá.

realistické šľapacie autíčka

Medzi takéto firmy patrila v Anglicku spoločnosť Liens (neskôr známa ako Triang) či v Taliansku firma Giordani (pôvodne vyrábala invalidné vozíky, trojkolky a detské hračky).

Autá pre deti ako spôsob propagácie automobilky

S postupom času si automobilky začali uvedomovať, že autá pre deti sú skvelým prostriedkom na propagáciu ich modelov. A tak vznikali zmenšené modely viacerých svetoznámych značiek, ako Peugeot Grand Prix 1911 či Grand Prix Bugatti 35.

Peugeot Grand Prix 1911

Ettore Bugatti zašiel ešte ďalej a v roku 1927 vyrobil pre svojho syna model 35 poháňaný elektrickou energiou. Následne vzniklo ešte 90 kusov takéhoto autíčka, ktoré boli určené pre deti najvplyvnejších klientov.

Na základe Bugatti autíčiek snov sa rozhodla francúzska firma Eureka začať s výrobou pedálových autíčok „Bugattky“ a tým preniesť Bugatti do parkov a na detské ihriská.

Bugattka

Vznik nových materiálov

V polovici 20.storočia vznikali nové materiály ako plast či sklolaminát, ktoré sa začali používať aj pri výrobe detských autíčok, čo umožnilo znížiť cenu týchto hračiek. A tak sa autá pre deti stali po finančnej stránke prístupnejšie väčšej časti populácie. Aj v Československu patrilo šľapacie autíčko medzi obľúbené, no často „podpultové“ hračky.

podpultové šľapacie autíčko v Československu

Škoda vo svete hračiek

Automobilka Škoda sa v roku 1941 uviedla do sveta hračiek detským autíčkom PUCK na elektrický pohon. Toto autíčko vzniklo v dvoch veľkostiach, aby potešili ako menšie tak aj väčšie deti. Autíčko malo odpružené všetky kolesá, funkčné svetlá a dosahovalo rýchlosť 12 km/hod.

detské elektrické autíčko Škoda Puck

Odtiaľ už bol iba krôčik k rozmachu elektrických autíčok pre deti v podobe ako ju poznáme dnes. Ako v minulosti aj dnes sa snažia firmy na detské autíčka vyrábať modely, ktoré sú vernými kópiami ich väčších reálnych bratov a tak priniesť deťom pocit skutočného šoférovania.

Pokiaľ aj vy chcete vašim deťom dopriať tento pocit nechajte sa inšpirovať našou ponukou. Pokiaľ si nebudete vedieť rady s výberom radi vám pomôžeme. Stačí nás kontaktovať či už cez kontaktné údaje na stránke alebo prostredníctvom sociálnych sietí.

detské elektrické autíčko

OTQwN